TOMCATOFILE - LICZBA ODWIEDZIN

sobota, 10 stycznia 2015

F-14 TOMCAT - plastik i co jeszcze part 2

Ruszamy dalej, czyli Tomcatofilia part2.


         Hasło na dziś FUJIMI TOMCAT Why ? czyli dlaczego poleciłbym produkt jednej z Japońskich firm, której świetność możemy datować na lata 90-te :). Może dlatego, że był to mój pierwszy "japończyk". Tak naprawdę nie ma modelu idealnego - swój robię już wiele lat i jest to swoisty FRANKENCAT lub TomcatStein, czyli "pożeniony" Fujimi z Hasegawą.


Ale do meritum, czyli co takiego INBOX. Otóż w pudełku, znajdziemy oprócz bardzo delikatnych form z wklęsłymi liniami, wiele ciekawostek, które w innych firmach nie występują, a co może uatrakcyjnić np. dioramę. Zachęcam tu do kupowania zestawów wersji F-14 A + (plus) lub B. Jest to oznaczenie tej samej wesrji rozwojowej, po prostu US Navy przechrzciło A+ na B w 1991 roku, z racji wprowadzonych znaczących zmian w stsosunku do wersji A.

W ramach tych zestawów możemy wykonać prawie trzy różne wersje Tomcat-a od A, przez B a nawet wersję D.
Pudełko zawiera po prostu podstawowe ramki wersji A, a oprócz tego jest ramka z dyszami, i kadłubem do wersji B i D (zdjęcia ramka J i H). Brakuje jedynie zasobnika podkadłubowego z sensorami TCS i IRST do Tomcat-a D,




Znajdziemy tu również wózki z silnikami, mały skrawek blaszki (lusterka), a także gumowe oponki i figurki pilotów :). Cena zestawów oferowanych na Allegro, średnio 90-120 Pln.



Firma Fujimi posiada (albo posiadała) w swojej ofercie dwa pudełka oznaczone serią "Royal Collection", zarówno dla F-14 A i F-14 D z dodatkową blaszką (części zewnętrzne, łańcuchy do mocowania maszyny do pokładu lotniskowca). Obecnie do dostania jedynie na Ebay-u (rzadko ale czasem pojawiają się). Postaram się o fotki, póki co fotki zestawów o tyle ciekawych, że zawierają fajne kalki. Black Tomcat dla dywizjonów testowych oraz treningowych (VX-4 oraz "MoonEquipped" z VF-101) oraz F-14 A Plus z VF-103 Sluggers, wew. kalki dla maszyny z VF-103 zestrzelonej podczas operacji "Pustynna Burza", + dwa Tomcaty z VF-24 w malowaniach "Water Based Camo" z godłami np. "Camel Smoker"



I na koniec, odrobina goryczy. Jak już wspomniałem nie ma zestawów idealnych, F-14 Tomcat z Fujimi niestety oprócz swojej delikatności w Formie i jakości plastiku, wklęsłych liniach i dodatkach prosto z pudła ma swoje wady.

Między innymi: podział wlotów powietrza (układ części), brak mechanizmy sterowania przepływem powietrza wewnątrz wlotu (tu Hasegawa się kłania), koła podwozia głównego z prototypów lub wczesnych serii produkcyjnych (do wymiany), "kwadratowe" płetwy ustateczniające na wlotach powietrza, pod silnikami, kokpit tylko do wersji A.


Nie mniej wart grzechu, w Moim rankingu na poziomie Hasegawy :)


Dodałem instrukcje abyście mogli ocenić jak wygląda ilość ramek i mniej więcej budowa maszyny.
Umieściłem zdjęcia dodatków custom (nie działającej już firmy Dr. Pepper) i prac poprawiających elementy np. płetwy ustateczniające (odrobina miliputa i wszystko jasne :))





Obecnie na rynku można dostać już kilka dodatków, które pozwolą nam na update: Kokpity Airesa (nie wiem jak z pasowaniem, ale są to nowe produkty, także nie powinno być większych problemów), blachy Eduard i FineMolds - można wykorzystać, AoA i rurka piota z Armo, są też dysze dedykowane do Hasegawy z Aires-a ale nie próbowałem jeszcze tej modyfikacji. :)













mały update - bo zapomniałem :)
Dr Pepper

Kółka wzorowane na Hasegawie

Panel dla RIO, węzły do podwieszeń dla Bombek


Z pozdrowieniami

Art

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz